استفاده از بلندر در توسعه بازی

استفاده از بلندر در توسعه بازی ، توسط Embark | در سایت بلندرفارسی

مقدمه

به نام خدا و سلام خدمت همه‌ی همراهان عزیز بلندرفارسی. در Embark ما از بلندر آن طرف استودیو به عنوان ابزاری برای هنر سه بعدی و محیطی استفاده‌می‌کنیم. در این پست ، Daniel Bystedt توضیح‌می‌دهد. که چرا بلندر برای توسعه بازی عالی‌است و به شما اجازه‌می‌دهد در مورد خاص استفاده‌کنید.

آشنایی با بلندر

موهای ارائه‌شده در موتور رندر زمان واقعی Eevee در بلندر. کاراکتر در اینجا از روی یک مجموعه داده اسکن تولید‌می‌شود.

سابقه خودم در زمینه بلندر به سال 2015 برمی‌گردد. از آن زمان بلندر به تعداد قابل توجهی تکامل یافته‌بود. اما حتی در آن زمان من با استفاده از مجموعه ابزار خارق العاده مدل‌سازی و سیستم اصلاح غیر مخرب ، با کمال تعجب پی بردم که این نرم افزار رایگان چقدر توانمند‌است.

این باعث‌شد که دوباره عاشق مدل‌سازی سه بعدی‌شوم و به زودی با کشف بلندر ، متوجه‌شدم که برای بیشتر کارهایم از آن استفاده‌می‌کنم. با گذشت زمان ، من همچنین به عضوی فعال در انجمن بلندر تبدیل‌شدم. امروزه ، من بعنوان سفارش دهنده پروژه های مختلف درگیر برخی از فرایندهای توسعه بلندر‌هستم.

در واقع داشتن Embark در بلندر‌بود که من در وهله اول این استودیو را کشف‌کردم. و دلیل عمده ای که امروز در اینجا کار‌می‌کنم (علاوه بر کار ما با یادگیری ماشین و رویه شناسی). در Embark ، ما دائما به دنبال ابزارها و راه حل‌های جدید و موثر برای حل مشکلات‌هستیم. و بلندر واقعاً صحبت‌می‌کند که چه نوع استودیویی می‌خواهیم باشیم. این ابزار به عنوان ابزاری رایگان و منبع باز به دسترسی و همکاری بیشتر توسعه بازی کمک‌می‌کند.

با توجه به اینکه بلندر برای بسیاری از هنرمندان جدید ما ابزاری نا آشناست. ما به طور فعال در تلاش بوده‌ایم تا مطمئن‌شویم همه در اینجا دانش و پشتیبانی مورد نیاز خود را به سرعت کسب‌کنند. بسیاری از کسانی که در ابتدا تردید داشتند. اکنون از فعال ترین طرفداران بلندر هستند که تماشای آنها سرگرم کننده بوده‌است!

می‌خواهیم بخشی از این دانش فنی را با همه شما در جامعه بلندر نیز به اشتراک‌بگذاریم. بنابراین در این پست ، من می‌خواهم برخی از دلایل خاص که فکر می‌کنیم بلندر برای توسعه بازی عالی‌است را با جزئیات بیشتری برای شما شرح‌دهم. همانطور که اکنون روی اولین بازی‌های خود کار می‌کنیم .

ویژگی‌های بلندر

بلندر دارای بسیاری از ویژگی های شگفت انگیزاست. اما برخی از مهمترین ویژگی‌های ما در Embark ابزارهای اصلاح و مدل‌سازی و غیر مخرب‌است. در هنگام ارزیابی مدل و بافت‌های خود قبل از وارد کردن آنها به موتور غیرواقعی ، Eevee viewport در زمان واقعی نیز بی ارزش‌است. ما همچنین عاشق به‌روزرسانی و چرخه توسعه مداوم بلندر هستیم و بنیاد بلندر در مورد روند توسعه خود بسیار شفاف‌است.

بلندر همچنین بسیار مناسب خط لوله‌است و به ما امکان می‌دهد بدون زحمت ابزارها و برنامه‌ها را در خط لوله خود پیاده کنیم. مدیریت داده‌های بلندر در محتوای فایل ، انعطاف پذیری را فراهم‌می‌کند. بلندر اجازه می‌دهد تا هر نوع داده‌ای تقریباً در همه انواع داده داخل پرونده ذخیره شود. خصوصیات سفارشی را می‌توان در صحنه‌ها ، اشیا، ، مش‌ها ، مجموعه‌ها و غیره ذخیره کرد. خصوصیات سفارشی می‌توانند اساساً هر نوع داده مانند float ، string ، list ، فرهنگ لغت‌ها و موارد دیگر را در خود جای‌دهند.

به عنوان مثال: رفتن به تب اسکریپت نویسی و نوشتن این مثال در کنسول پایتون در بلندر bpy.context.active_object[‘my_string_property’] = “<3 Blender”

به شما یک ویژگی رشته‌ای سفارشی روی شی فعال‌می‌دهد ، که می‌توانید آن را در خصوصیات جسم نمایش‌دهید یا با بررسی طرح کلی با حالت نمایش: “Data API”.

استفاده از بلندر در توسعه بازی ، توسط Embark | تصویر دوم در سایت بلندرفارسی

بلندر از داده‌های سازنده مشبک زیادی برای گروه های راس ، وزن مورب و وزن چین استفاده می‌کند. با جمع آوری این داده‌های هر راس / لبه / چند ضلعی و ذخیره آن در یک ویژگی شی سفارشی ، می‌توانیم اشیا را با استفاده از قالب‌های فایل FBX یا ALEMBIC صادرکنیم (توجه: ALEMBIC از Blender 2.91 از ویژگی‌های سفارشی پشتیبانی‌می‌کند) سپس می‌توان پرونده‌ها را در Houdini باز کرد و سپس با استفاده از داده‌های vertex / edge / polygon می‌توان عملیات را انجام داد.

ایجاد مدل‌سازی مو در زمان واقعی در بلندر

بنابراین بیایید در مورد خاص بلندر در اینجا در Embark بحث‌کنیم: نحوه استفاده از بلندر برای ایجاد مو در زمان واقعی.

بلندر توانایی انجام مدل‌سازی ، ایجاد بافت ، سایه‌زنی و همچنین نمایش کار شما را در یک نمایشگر با کیفیت بالا در زمان واقعی ارائه‌می‌دهد. بنابراین ، این یک ابزار عالی برای ایجاد و مدل‌سازی مو‌‌است ، هم برای روش کلاسیک کارت مو ، بلکه همچنین برای وارد کردن دامادها به Unreal هنگام صادرات به عنوان یک شی منحنی با چند رشته به Alembic.

هنگام ایجاد بافت کارتهای مو ، نواری از موها را در صفحه‌ای مایل ایجاد‌می‌کنیم. ابزارهای نظافت در بلندر بسیار زیبا هستند و استفاده از آنها آسان‌است:

استفاده از بلندر در توسعه بازی ، توسط Embark | تصویر سوم در سایت بلندرفارسی

سپس نوارهای مو را روی یک شبکه قرار می‌دهیم. سایه‌بان مویی که بعدا در بلندر و Unreal استفاده‌می‌کنیم می‌تواند به صورت پویا نقشه برداری UV را تغییر‌دهد تا به تعداد ردیف‌ها و ستون‌های استفاده شده در بافت کارت مو تغییرکند. به این ترتیب می‌توانیم به راحتی بافت مو را روی هر شخصیتی در موتور بازی تغییردهیم.

استفاده از بلندر در توسعه بازی ، توسط Embark | تصویر چهارم در سایت بلندرفارسی

سپس موها از یک دوربین ارتو گرافیکی تهیه‌می‌شوند و ویژگی‌های سایه زنی مختلف مانند حالت عادی ، تیرگی ، مقدار رشته تصادفی و specular را می توان در کانال‌های RGB یک یا چند بافت قرارداد.

استفاده از بلندر در توسعه بازی ، توسط Embark | تصویر پنجم در سایت بلندرفارسی

سیستم ذرات مو روی کلاهک روی شخصیت قرار می‌گیرد. استفاده از کلاه مو باعث‌می‌شود که مخزن مدل‌های مو راحت تر باشد.

استفاده از بلندر در توسعه بازی ، توسط Embark | تصویر ششم در سایت بلندرفارسی

هندسه یک نوار موی اصلی به این شکل‌است (UV طبیعی‌است):

استفاده از بلندر در توسعه بازی ، توسط Embark | تصویر هفتم در سایت بلندرفارسی

اصلاح کننده ها برای مدل‌سازی

با استفاده از یک اصلاح‌کننده نمونه ذرات در هندسه کارت مو و نشان دادن مقدار شی اصلاح کننده به سیستم کلاهک و سیستم ذرات ، کارت مو را به هر منحنی مو در سیستم ذرات مو تبدیل کرده و تغییر شکل‌می‌دهد.

استفاده از بلندر در توسعه بازی ، توسط Embark | تصویر هشتم در سایت بلندرفارسی

کارت‌های مو را می توان با استفاده از اصلاح کننده‌ها در یک گردش کار غیر مخرب کاهش و مثلث‌کرد:

استفاده از بلندر در توسعه بازی ، توسط Embark | تصویر نهم در سایت بلندرفارسی

مشاهده موها در نمای نمایش ارائه دهنده زمان واقعی Eevee می‌تواند ایده خوبی در مورد نحوه نتیجه‌گیری در موتور بازی به شما ارائه‌دهد.

سخن آخر…

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم. این مقاله از وب سایت بلندر برداشت شده‌است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
بله
تقریبا
خیر

مقالات مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *